Translate

Friday, November 3, 2023

Rakan kongsi, suami direman 7 hari kes bunuh usahawan tudung

Oleh MOHD AZLI ADLAN

MARANG – Seorang usahawan tudung dan pakaian bersama suaminya ditahan reman selama tujuh hari sehingga 8 November ini bagi membantu siasatan membunuh seorang wanita warga emas di Batu 23, Jalan Kuala Berang, Hulu Terengganu semalam.

Perintah reman itu dibenarkan Majistret Zur Azureen Zainalkefli di Mahkamah Majistret di sini hari ini.

Terdahulu pasangan suami isteri yang masing-masing berusia 37 dan 35 tahun yang berpakaian lokap tiba di pekarangan mahkamah pada kira-kira pukul 10 pagi.

Suspek wanita tersebut kelihatan sebak apabila dikerumuni ahli keluarganya sebelum dipeluk salah seorang lelaki dipercayai abangnya.

Mereka disiasat mengikut Sesyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

Penahanan suami usahawan tudung dan pakaian itu yang merupakan seorang mekanik bagi membantu siasatan kerana kereta Honda Jazz disyaki digunakan dalam kejadian langgar lari tersebut merupakan kepunyaannya.

Kosmo! hari ini melaporkan suspek wanita disyaki melanggar dan menikam mati mangsa yang merupakan rakan kongsinya.

Mayat mangsa yang merupakan pesara kerajaan ditemui di dalam longkang berhampiran Pejabat Kesihatan Hulu Terengganu pada pukul 3 pagi.

Ketua Polis Terengganu, Datuk Mazli Mazlan berkata, siasatan awal percaya insiden bermotifkan rasa tidak puas hati suspek wanita berhubung agihan keuntungan perniagaaan. – KOSMO! ONLINE


No comments:

Post a Comment