Translate

Tuesday, November 28, 2023

PRK Kemaman: Pengalaman, kepakaran Raja Mohamed Affandi diperlukan Parlimen

 

Oleh MOHD AZLI ADLAN

KEMAMAN – Pengundi Kemaman diharap agar dapat memberi peluang kepada Jeneral (B) Raja Mohamed Affandi Raja Mohamed Noor untuk mewakili mereka pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Kemaman, 2 Disember ini.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Johari Abdul Ghani berkata, calon Barisan Nasional (BN) itu mempunyai pengalaman luas dan kepakaran yang diperlukan bagi membantu kerajaan mentadbir negara dengan lebih berkesan.

Ahli Parlimen Titiwangsa itu berkata, Raja Mohamed Affandi juga berkemampuan bukan sahaja menjadi suara Kemaman dan Terengganu dalam kerajaan Perpaduan malah melakukan kerja semak dan imbang terhadap kerajaan negeri dikuasai sepenuhnya Pas.

“Terengganu ini tiada wakil kerajaan Perpaduan (di Parlimen dan Dewan Undangan Negeri).

“Kalau beliau (Raja Mohamed Affandi) terpilih, dapat beri satu kepentingan kepada pengundi-pengundi di Kemaman,” katanya ketika berkempen membantu calon BN di Chukai di sini hari ini.

Dalam perkembangan sama, Johari berkata antara faktor BN memilih Raja Mohamed Affandi sebagai calon kerana kesungguhan bekas Panglima Angkatan Tentera Darat (ATM) itu untuk menabur bakti di kampung halamannya, Kemaman.

Tambahnya, pemilihan calon langsung berkebolehan untuk bertanding dalam pilihan raya bukan perkara baru kerana pernah dilakukan dalam PRK Cameron Highlands pada 2019.

“Pada waktu itu, kita pilih bekas pegawai polis, Datuk Ramli Mohd. Noor. Bukan sahaja menang malah kini kita boleh nampak kebolehan beliau sebagai salah seorang Timbalan Speaker Dewan Rakyat,” katanya. – KOSMO! ONLINE

No comments:

Post a Comment