Translate

Thursday, November 30, 2023

Empat ADUN Pas bantu Ahmad Samsuri

KEMAMAN – Calon Pas, Datuk Seri Ahmad Samsuri Mokhtar optimis kesibukannya sebagai Menteri Besar Terenggganu tidak akan menjejaskan perkhidmatannya kepada Parlimen Kemaman sekiranya memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) pada 2 Disember ini. 

Beliau berkata, tugasnya untuk berkhidmat kepada warga bandar ini sudah pasti akan dibantu empat Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pas sedia ada mewakili kesemua dewan undangan negeri (DUN) terdapat di dalam Parlimen Kemaman. 

“Tidak memberi apa-apa masalah (kerana) keempat-empat DUN di Kemaman ini pun sudah dimenangi oleh Pas.

 “Jadi dengan keupayaan ADUN-ADUN itu akan membantu tugas Ahli Parlimen (Kemaman),” katanya di sini kelmarin. 

Ahmad Samsuri berkata, semua pihak perlu menerima realiti tugas pentadbiran kerajaan negeri Terengganu diterajuinya harus berjalan seperti biasa walaupun beliau terpilih sebagai Ahli Parlimen Kemaman kelak. 

Dalam perkembangan berkaitan, beliau terus mengharapkan ahli-ahli UMNO tempatan yang mengundi calon Pas sebagai tanda protes pada Pilihan Raya Umum Ke-15 dan Pilihan Raya Negeri lalu kekal melakukannya pada PRK Parlimen Kemaman kali ini. 

“Sudah tentu kita (Pas) mengharapkan (ahli-ahli) UMNO yang tidak berpuas hati dengan kepimpinan mereka memberi sokongan kepada Pas dalam PRK Kemaman. 

“Begitu juga mereka tidak berparti yang sebenarnya agak ramai (untuk mengundi Pas),” katanya. 

Pada PRK Kemaman, Ahmad Samsuri yang juga Naib Presiden Pas akan menentang calon BN, Jeneral (B) Tan Sri Raja Mohamed Affandi Raja Mohamed Noor

No comments:

Post a Comment