Translate

Monday, November 27, 2023

‘Samsuri bukan pemimpin tamak’

KEMAMAN – Calon Pas, Datuk Seri Dr. Ahmad Samsuri Mokhtar bukanlah seorang pemimpin politik yang tamak kuasa apabila bertanding bagi kerusi Parlimen Kemaman. 

Ahli Jawatankuasa Kerja Pas Pusat, Nasrudin Hassan berkata, dakwaan itu tidak benar dan Ahmad Samsuri sekadar menggalas amanah diberikan kepimpinan parti. 

 Beliau berkata, Ahmad Samsuri tidak pernah terfikir, bukan sahaja untuk bertanding dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Kemaman, malah Dewan Undangan Negeri (DUN) Ru Rendang pada 2018 yang membolehkannya menjadi Menteri Besar Terengganu. 

 “Saya mengenali beliau (Ahmad Samsuri) secara dekat sebab kami sama-sama berasal dari Besut.

 “Beliau menangis di Pejabat Agung Pas (Kuala Lumpur) kerana tidak mahu sewaktu dipilih sebagai calon (DUN) Ru Rendang (pada Pilihan Raya Umum ke-14) dan diberi ‘isyarat’ akan menjadi Menteri Besar (Terengganu),” katanya ketika berceramah di Unit Daerah Mengundi (UDM) Teluk Kalong, Kijal, di sini semalam. 

 Nasrudin berkata, ia menunjukkan Ahmad Samsuri bukanlah pemimpin yang tamak kuasa walaupun ketika itu ditawarkan jawatan Menteri Besar. 

 Dalam pada itu, Nasrudin juga mengingatkan penyokong-penyokong Pas agar tidak terlalu yakin mampu memenangi PRK Parlimen Kemaman dengan mudah walaupun memiliki calon berpengaruh kuat dan rekod majoriti kemenangan besar sebelum ini. 

 Bekas Ahli Parlimen Temerloh itu menggesa jentera Perikatan Nasional terus bekerja keras memastikan Ahmad Samsuri memperolehi kemenangan yang lebih besar pada hari pengundian, 2 Disember ini.

No comments:

Post a Comment