Translate

Monday, November 27, 2023

Guna pengalaman 40 tahun takluk Parlimen Kemaman – Raja Mohamed Affandi

KEMAMAN – Jeneral (B) Tan Sri Raja Mohamed Affandi Raja Mohamed Noor akan menggunakan pengalaman lebih 40 tahun dalam perkhidmatan tentera untuk menggempur kubu Pas bagi menakluk kerusi Parlimen Kemaman pada Pilihan Raya Kecil (PRK) 2 Disember ini. 

 Bekas Panglima Angkatan Tentera Malaysia (ATM) yang dinamakan sebagai calon Barisan Nasional (BN) menegaskan, misinya bertanding adalah untuk menang. 

 “Fokus saya satu sahaja, hendak menang di (PRK Parlimen) Kemaman. Yang lain itu adalah cara dan kaedah.

 “Kalau dalam askar, misi kita adalah menang,” katanya pada majlis pelancaran Jentera Pilihan Raya BN PRK Kemaman oleh Pengerusi Perhubungan UMNO Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said di sini kelmarin. 

 Raja Mohamed Affandi juga percaya peluang untuk kembali merampas kerusi Parlimen Kemaman yang sudah dikuasai Pas sejak dua penggal lalu bukanlah mustahil dan misi itu lebih mudah tercapai sekiranya mendapat bantuan padu jentera parti BN.

 “Saya akan berusaha berjumpa sebanyak mungkin pengundi. Biarlah 14 hari (tempoh berkempen) nanti padat dan mudah-mudahan kesihatan dan semangat tentera yang masih ada lagi, saya mampu laksanakan. 

“Saya juga bersedia untuk menabur bakti kepada penduduk di kawasan saya dibesarkan,” ujarnya. 

 Raja Mohamed Affandi mengakui bukan perkara mudah untuk dirinya membuat keputusan bersetuju sebagai calon BN bagi Parlimen Kemaman. 

“Pada malam itu (sehari sebelum diumumkan calon), saya tidak boleh tidur memikirkan. Saya ambil sekeping kertas menulis. 

 “Saya mesti mencari jawapan, kenapa daripada ramai, saya yang dipilih. Akhirnya saya dapat. Jawapannya bukan datang daripada kita semua tetapi sebenarnya disunting oleh Allah,” katanya.

No comments:

Post a Comment