Translate

Wednesday, November 29, 2023

BN mahu matikan gelombang hijau di Kemaman

KEMAMAN – Kemenangan Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Kemaman pada 2 Disember ini amat penting sebagai simbolik melemahkan sepenuhnya gelombang hijau digerakkan Perikatan Nasional (PN) sejak Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRK15) lalu. 

 Ketua Pemuda UMNO, Dr. Muhamad Akmal Saleh berkata, sasaran tersebut sekiranya tercapai bukan sahaja mampu mengukuhkan lagi Kerajaan Perpaduan malah tambah manis jika berjaya dilakukan di kawasan Parlimen terletak di negeri dikuasai Pas tersebut.

 “Kemenangan di (Parlimen) Kemaman akan mematikan green wave (gelombang hijau) di tanah (kawasan) mereka banggakan dengan (kejayaan) menang 40 kerusi (Parlimen di empat negeri majoriti Melayu). 

 “Ikut logik memang sukar kerana majoriti 27,000 (dimenangi Pas) tetapi kita kena lawan ibarat rakyat Palestin melawan Israel walaupun dengan batu,” katanya pada program Ramah Mesra Geng Perpaduan di Kampung Mak Chili Paya, di sini kelmarin.

 Ujarnya, Pemuda BN telah berganding bahu bersama pergerakan Pemuda dalam parti komponen kerajaan Perpaduan seperti Angkatan Muda Keadilan (AMK) dan Pemuda Parti Amanah Negara (Amanah) untuk menggempur Parlimen Kemaman. 

Ujar Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan dan Anti Dadah Melaka itu, mereka telah merangka gerak kerja luar biasa bagi menawan hati pengundi muda untuk membantu kemenangan calon BN, Jeneral (B) Tan Sri Raja Mohamed Affandi Raja Mohamed Noor.

 “Presiden UMNO (Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi) telah memenuhi permintaan Pemuda UMNO untuk melantik calon bukan orang politik (bagi PRK Kemaman). 

 “Ini yang dimahukan orang muda dan akan menjadi indikator (BN) untuk Pilihan Raya Umum ke-16 akan datang,” katanya.

No comments:

Post a Comment