Translate

Saturday, November 25, 2023

Pusat pentadbiran Kuala Nerus tingkat sistem penyampaian

KUALA NERUS – Pengisytiharan Kuala Nerus sebagai daerah baharu kelapan Terengganu pada sembilan tahun lalu telah meningkatkan sistem penyampaian terhadap masyarakat setempat. 

Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Dr. Ahmad Samsuri Mokhtar berkata, kualiti perkhidmatan agensi kerajaan juga semakin meningkat selepas Bandar Al-Wathiqu Billah yang merupakan pusat pentadbiran daerah itu beroperasi sepenuhnya pada 22 Februari tahun lalu. 

 “Daerah baharu Kuala Nerus telah diisytiharkan secara rasminya sebagai daerah kelapan pada 18 September 2014. 

 “Peletakan batu asas pusat pentadbiran daerah Kuala Nerus disempurnakan Sultan Mizan Zainal Abidin pada 9 Mei 2015,” katanya pada majlis perasmian Kompleks Pentadbiran Kuala Nerus, di sini semalam.

 Sultan Terengganu, Sultan Mizan Zainal Abidin telah menyempurnakan perasmian itu sempena sambutan Jubli Perak pemerintahan baginda.

 Ahmad Samsuri berkata, Bandar Al-Wathiqu Billah yang berkeluasan 187.76 hektar menempatkan Pejabat Daerah dan Tanah Kuala Nerus, bangunan gunasama kerajaan negeri dan Persekutuan dan kemudahan lain. 

Beliau berkata, pusat pentadbiran daerah Kuala Nerus tersebut telah siap sepenuhnya 28 Oktober 2021.

 “Kompleks Pentadbiran Kuala Nerus ini telah memberikan impak positif terhadap kualiti perkhidmatan dan khidmat pelanggan yang lebih baik.

"Ia juga mampu merancakkan kitaran ekonomi di kawasan sekitarnya," katanya.

No comments:

Post a Comment