Translate

Wednesday, September 30, 2020

Terengganu FC kembali lakar kemenangan

PENGENDALI Terengganu FC, Mohd. Nafuzi Zain lega skuad kendaliannya kembali melakar kemenangan setelah tewas tiga aksi berturut-turut sebelum ini.

Beliau berkata, kemenangan 4-0 terhadap PDRM FC pada aksi Liga Super di Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin, Kuala Terengganu kelmarin telah meningkatkan semula motivasi anak buahnya.

"Motivasi pemain-pemain saya diakui sedikit merundum selepas kami kalah dalam tiga aksi sebelum ini.

"Barisan serangan kami juga dilihat agak tumpul dan memerlukan pemain berpengalaman. Oleh itu, saya memanggil Bruno Junichi Suzuki (penyerang TFC II) untuk bergandingan dengan Lee Tuck dan Muhammad Faris Ramli," katanya ketika ditemui selepas perlawanan kelmarin.

Pada aksi itu, skuad Penyu bangkit membelasah PDRM FC 4-0 menerusi dua jaringan Muhammad Faris serta dua lagi gol oleh kapten pasukan, Lee Tuck.

Mohd. Nafuzi berkata, kemenangan tersebut juga telah menguatkan keazaman anak buahnya untuk mengharungi dua baki perlawanan menentang Felda United dan Pahang.

Dalam pada itu, beliau menegaskan skuad Terengganu FC  dibarisi pemain muda dalam proses pembinaan untuk menjadi skuad yang lebih mantap dan meminta penyokong dan pengkritik agar lebih bersabar.

No comments:

Post a Comment