Translate

Thursday, September 10, 2020

Masjid, surau di Bukit Tumbuh diarah tutup

 KUALA NERUS - Masjid Seberang Bukit Tumbuh dan Surau Al-Mustaqim, Kampung Bukit Tumbuh di sini diarahkan tutup oleh Jabatan Kesihatan negeri berkuatkuasa kelmarin kerana diziarahi seorang individu yang disyaki dijangkiti Covid-19 baru-baru ini.

Pengarah Kesihatan Terengganu, Dr. Nor Azimi Yunus berkata, kedua-dua rumah ibadah tersebut akan ditutup sehingga keputusan ujian pengesahan Covid-19 individu tersebut diumumkan.

"Masjid dan surau itu ditutup untuk tujuan disinfeksi (nyah kuman). Kita juga telah mengambil inisiatif mengesan, mengasing dan melakukan saringan awal terhadap kontak-kontak rapat individu berkenaan.

"Semua langkah-langkah tersebut merupakan tindakan awal dan proaktif bagi mengekang  penularan pandemik tersebut," katanya ketika ditemui Kosmo! di sini semalam.

Nor Azimi berkata, individu yang disyaki dijangkiti Covid-19 itu telah pulang ke Terengganu pada 30 Julai hingga 15 Ogos lalu.

"Sepanjang di kampung, individu itu bukan sahaja bersolat di Masjid Seberang Bukit Tumbuh dan Surau Al-Mustaqim malah telah menziarahi sanak-saudara dan kenalan di beberapa lokasi di negeri ini," katanya.

No comments:

Post a Comment