Translate

Thursday, May 25, 2017

Terengganu tewaskan UiTM 2-1

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Skuad Terengganu memperoleh kemenangan berharga dengan menumpaskan UiTM FC 2-1 pada pada aksi Liga Premier di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah di sini malam tadi.

Kemenangan itu membolehkan pasukan Pantai Timur itu kembali mendaki tangga kedua liga dengan 27 mata di belakang Negeri Sembilan.

Tuan rumah mendahului menerusi tandukan padu pemain tengah, Nasrullah Haniff Johan yang menerjah pintu gol UiTM FC pada minit ke-8.

Tiga minit selepas itu, penyerang import sensasi UiTM FC, Akanni Sunday Wasiu berjaya melepasi pertahanan Terengganu  sebelum menewaskan penjaga gol Terengganu, Mohd. Suffian Rahman Kungi Raman bagi mengikat kedudukan 1-1.

Perancang skuad Penyu, Mohd. Faiz Mohd. Nasir muncul wira dengan menjaringkan gol kemenangan tuan rumah pada minit ke-32.

UiTM berpeluang untuk menyamakan kedudukan semula namun rembatan Wasiu dari luar kotak penalti berjaya ditepis keluar Mohd. Suffian Rahman pada minit ke-61.

Wasiu kembali mengancam kubu Terengganu seminit kemudian, begitu pun masih gagal memecah kebuntuan apabila tandukan padunya sekadar singgah di penjuru kanan gawang tuan rumah.

No comments:

Post a Comment