Translate

Tuesday, May 30, 2017

Pelajar USIM maut kemalangan

Oleh MOHD. AZLI ADLAN dan KAMARUDIN HAMZAH

BESUT – Dua beradik terbunuh sebelum sempat mereka berbuka puasa apabila motosikal yang dinaiki dirempuh sebuah kenderaan pacuan empat roda, Toyota Hilux di Jalan Kampung Tembila berhampiran Kampung Raja dekat sini kelmarin.

Dalam kejadian pada pukul 6 petang, Muhammad Hafizuddin Che Mat, 21, dan adiknya, Muhammad Husaini, 17, meninggal dunia kerana masing-masing mengalami kecederaan parah di kepala dan beberapa anggota badan.
Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Mohd. Zamri Mohd. Rowi berkata, Muhammmad Hafizuddin yang juga pelajar tahun satu, Fakulti Quran Sunnah, Universiti Sains Islam Malaysia di Nilai, Negeri Sembilan meninggal dunia di lokasi kejadian.
Beliau berkata, adik mangsa yang merupakan pelajar tingkatan lima, Sekolah Menengah Kebangsaan Tembila di sini pula menghembuskan nafas terakhir­nya ketika menerima rawatan di Unit Rawatan Rapi Hospital Besut di sini pada pukul 3.20 pagi semalam.

“Kejadian berlaku selepas kenderaan Toyota Hilux dipandu seorang peniaga mengalami kerosakan secara tiba-tiba sebelum hilang kawalan dan memasuki laluan bertentangan.

“Kenderaan itu kemudian merempuh motosikal Modenas Kriss yang dinaiki kedua-dua beradik berkenaan,” kata beliau kepada Kosmo! di sini semalam.

Mohd. Zamri berkata, rempuhan itu menyebabkan ke­dua-dua beradik terbabit yang tidak memakai topi kele­dar tercampak beberapa meter di atas jalan raya.

Katanya, pemandu Toyota Hilux yang berusia 36 tahun mengalami kecederaan ringan di pergelangan tangan kanan dan pinggang kiri.

Mayat kedua-dua mangsa dibawa ke Unit Forensik Hospital Besut untuk dibedah siasat.

No comments:

Post a Comment