Translate

Thursday, May 25, 2017

Mohon bonus raya RM1,000

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU – Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) memohon kerajaan agar mempertimbangkan pemberian bonus sekurang-kurang­nya RM1,000 kepada 1.6 juta penjawat awam sebagai persiapan menyambut Hari Raya Aidilfitri.

Presiden CUEPACS, Datuk Azih Muda berkata, beliau berharap pemberian bonus itu lebih tinggi berbanding RM500 yang diberikan tahun lepas ekoran kos sara hidup dan harga barang yang kini meningkat.

Beliau berkata, pihaknya akan mengadakan perjumpaan dengan pihak kerajaan berhubung permintaan itu dan beberapa perkara berbangkit lain dalam masa terdekat.

“Kalau pemberian bonus ini dapat dipertimbangkan, saya yakin ia dapat memberi kelegaan kepada penjawat awam yang sekarang ini terbeban dengan kos hidup yang tinggi,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Bengkel Ke­selamatan dan Kesihatan Pekerjaan Sektor Awam peringkat Terengganu di sini semalam.

Dalam pada itu, Azih turut menafikan laporan yang tersebar menerusi media sosial sejak beberapa hari lalu kononnya pemberian bonus raya pada tahun ini telah ditetapkan pada kadar RM500.

No comments:

Post a Comment