Translate

Thursday, May 25, 2017

Pemandu lori belasah bapa mertua guna kerusi

KUALA TERENGGANU – Seorang pemandu lori yang khayal dadah ditahan polis selepas tergamak membelasah bapa mertua­nya di rumah mereka di Kampung Kayu Kelat, Jertih, Besut kelmarin.

Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Mohd. Zamri Mohd. Rowi berkata, suspek yang berusia 35 tahun telah bertindak menghentak badan bapa mertua dengan sebuah kerusi dalam kejadian pukul 5 petang itu.

“Sebelum kejadian, suspek dan bapa mertuanya yang berumur 63 tahun telah bertengkar berkaitan hal keluarga. Lelaki itu yang gagal mengawal marah telah bertindak memukul bapa mertua dengan sebuah kerusi sehingga menyebabkan mangsa jatuh tertiarap di atas lantai rumah,” katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.

Mohd. Zamri berkata, suspek telah bertindak melarikan diri dari rumah terbabit sebaik sahaja melihat bapa mertuanya yang merupakan seorang petani jatuh.

Menurut beliau, isteri suspek berusia 36 tahun yang merupakan seorang pembantu kedai kemudian telah menjerit meminta pertolongan.

“Beberapa penduduk kampung yang mendengar jeritan tersebut telah bertindak mengejar suspek sebelum dapat menangkapnya di kawasan sawah padi tidak jauh dari lokasi kejadian,” katanya.

Mohd. Zamri berkata, pemeriksaan urin kemudiannya mendapati lelaki itu positif dadah jenis amphetamine dan kes disiasat mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan.

No comments:

Post a Comment