Translate

Monday, May 8, 2017

Pemandu lori maut, anak cedera parah akibat kemalangan di LPT2

DUNGUN - Seorang pemandu lori maut manakala lima ahli keluarganya cedera selepas kereta Proton Perdana V6 yang dinaiki mereka terlibat dalam kemalangan di Kilometer 347, Lebuh Raya Pantai Timur 2 (LPT2) berhampiran susur keluar Plaza Tol Kuala Dungun dekat sini hari ini.

Dalam kejadian pada pukul 2.30 pagi itu, Jasni Mohamed, 40, meninggal dunia di lokasi kejadian akibat kecederaan parah ke kepala  manakala anak keduanya, Afiq Haikal, 10, pula mengalami cedera parah.

Ketua Polis Daerah Dungun, Superintendan Mohd. Zailani Yaakob berkata, isterinya, Rosmawati Deraman, 35 dan tiga anak mereka iaitu Aidil Hakimi Jasni, 14, Nuraina Hazwani Jasni, 7 dan Aqil Hazwan Jasni 10 bulan hanya cedera ringan.
"Sewaktu kejadian, difahamkan mereka sekeluarga dalam perjalanan pulang ke kampung  di Kampung Raja, Besut dari Kuala Lumpur.

"Sebaik tiba di lokasi kejadian, kereta Proton Perdana V6 yang dipandu Jasni tiba-tiba hilang kawalan sebelum terbabas lalu merempuh besi penghadang di tepi jalan," katanya kepada Kosmo! di sini hari ini.

No comments:

Post a Comment