Translate

Thursday, May 11, 2017

Pelajar politeknik mangsa terbaharu Air Terjun Belukar Bukit

Oleh MOHD. AZLI ADLAN


HULU TERENGGANU - Tidak sampai dua bulan dibuka semula kepada pengunjung, kawasan air terjun Belukar Bukit kembali 'meragut nyawa' hari ini.
Pelajar Politeknik Ibrahim Sultan, Johor Bahru, Johor, Mohd. Hakimi Ferdhaus Abdul Raki, 21, ditemui mati lemas sewaktu sedang asyik mandi-manda bersama dua rakannya pada pukul 3 petang.
Ketua Polis Daerah Hulu Terengganu, Deputi Superintendan Mohd. Adli Mat Daud berkata, mangsa yang menetap di Kampung Banggol Tasek, Bukit Payung, Marang berkelah dengan rakan-rakan sekampusnya di kawasan air terjun tersebut pada pukul 12.30 tengah hari.
"Sewaktu kejadian, mangsa sedang mandi bersendirian sementara rakan-rakannya lain yang sudah puas mandi-manda sedang berehat di tebing air terjun itu.
"Tiba-tiba mangsa dikatakan telah mengalami kekejangan kaki. Rakan-rakannya yang mendengar jeritannya meminta pertolongan cuba membantu tetapi gagal," katanya kepada Kosmo! di sini hari ini.
Kawasan air terjun Belukar Bukit telah ditutup kepada umum berikutan tragedi yang meragut lima sekeluarga pada 19 Disember 2015 sebelum kembali dibuka pada Mac lalu. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment