Translate

Wednesday, May 24, 2017

T-Team berdepan misi sukar
di Alor Setar

T-TEAM menjangkakan bakal menghadapi tentangan hebat daripada tuan rumah apabila berkunjung ke Stadium Darul Aman, Alor Setar,  Kedah pada aksi Liga Super malam ini.

Pengendali T-Team, Rahmad Darmawan berkata, pemain-pemain Kedah sudah pasti berada dalam moral tertinggi selepas kejayaan menjulang Piala FA pada Sabtu lalu.

“Kedah sudah pasti bersemangat luar biasa untuk membenam cabaran kita di hadapan penyokong-penyokong mereka yang sudah pasti akan memenuhi stadium malam esok (malam ini) bagi memberi sokongan padu serta meraikan pasukan yang masih segar bergelar juara Piala FA.

“Ini tonik tambahan buat skuad Kedah untuk membalas dendam terhadap kekalahan besar 0-5 kepada kita pada aksi pusingan pertama di Kuala Terengganu tempoh hari,” kata Rahmad ketika ditemui Kosmo! di Kuala Terengganu semalam.

Rahmad menjelaskan, biarpun mereka bakal menghadapi cabaran getir, ia tidak bermakna skuad kendaliannya akan menyerah awal ke–rana anak-anak buahnya kini turut bermotivasi tinggi.

Pengendali berpengalaman dari Indonesia itu berkata,  mereka mahu meneruskan rentak kemenangan dalam saingan Liga Super seperti yang telah dibuktikan dalam lima perlawanan terakhir sebelum ini.

“Saya tuntut semua pemain agar terus fokus pada perlawanan serta mempraktikkan dengan baik taktikal yang telah direncanakan. Ini merupakan aksi yang sukar dan jika mampu mencuri sekurang-kurangnya satu mata, ia sudah satu kejayaan buat saya,” katanya.

Selepas mengharungi 12 perlawanan liga, T-Team kini menghuni tangga kelapan dengan mengumpul 13 mata.

No comments:

Post a Comment