Translate

Wednesday, May 31, 2017

Dua maut Viva dirempuh Latio

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

MARANG – Sepasang suami isteri terbunuh manakala  tiga kanak-kanak termasuk dua anak pasangan itu parah selepas kereta Perodua Viva yang dinaiki mereka dirempuh sebuah kereta Nissan Latio di Kilometer 36, Jalan Kuala Terengganu-Kuantan berhampiran Kampung Serating di sini kelmarin.
Dalam kejadian pada pukul 5.35 petang, Daud Setaffa, 55, yang merupakan Ketua Pas cawangan Kampung Batangan di sini dan isterinya, Maimun Mamat, 48, seorang guru Kelas al-Quran dan Fardu Ain (KAFA) meninggal dunia akibat kecede­raan parah di beberapa bahagian badan dan kepala.

Ketua Polis Daerah Marang, Deputi Superintendan Mohd. Suhaimi Ali berkata, Maimun me­ninggal dunia di lokasi kejadian manakala suaminya menghembuskan nafas terakhir ketika menerima rawatan di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), Kuala Terengganu pada pukul 7.32 malam kelmarin.
Menurut beliau, dua anak pasangan itu iaitu Nor Najihah, 11, dan Mohd. Fadhil, 9, seorang lagi kanak-kanak, Adam Ibrahim cedera parah. Keadaan ketiga-tiga mangsa itu masih dipantau di ICU hospital sama.

“Sewaktu kejadian, mereka sekeluarga dikatakan dalam perjalanan pulang ke rumah di Kampung Batangan di sini daripada menziarahi kematian tidak jauh dari situ.

“Sebaik tiba di lokasi kejadian yang merupakan satu selekoh, sebuah kereta Nissan Latio yang dipandu seorang guru lelaki berusia 29 tahun tiba-tiba hilang kawalan lalu merempuh kereta Perodua dinaiki keluarga tersebut,” katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Mohd. Suhaimi memberitahu, pemandu kereta Nissan Latio yang berasal dari Kampung Padang,  Bukit Tumboh, Kuala Nerus hanya mengalami kecede­raan ringan dan menerima rawatan di HSNZ sebagai pesakit luar.

Katanya, mayat Daud dan Maimon telah dihantar ke unit forensik hospital sama sebelum jenazah dituntut waris dan dikebumikan di  Tanah Perkuburan Islam Kampung Batangan di sini pada awal pagi semalam.

No comments:

Post a Comment