Translate

Tuesday, May 16, 2017

Kedah, Pahang 
mara ke final

Oleh MUHD. ARDIE PUTRA SUHAIMI dan MOHD. AZLI ADLAN

SKUAD Kedah dan Pahang mengesahkan tempat ke final Piala FA 2017.
Kedah mara selepas meleburkan impian Terengganu 3-0 pada aksi separuh akhir kedua di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu malam tadi.

Kemaraan Pahang pula diperoleh selepas menewaskan Negeri Sembilan 2-1 di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi.

Kedah yang menang 1-0 pada separuh akhir pertama 30 April lalu, mara dengan agregat 4-0, manakala Pahang mara dengan kelebihan agregat 3-1.
Pada aksi separuh akhir pertama di Kuantan pada 30 April lalu, Pahang menang 1-0.

Pada aksi malam tadi, Kedah tampil dalam kelas tersendiri tanpa memberi ruang kepada pasukan tuan rumah untuk meloloskan diri.

Ia malam gemilang buat skuad Helang Merah yang menyaksikan tiga pemain importnya muncul wira selepas meledak tiga gol pada perlawanan tersebut.

Penyerang import Kedah, Liridon Krasnigi membuka jaringan buat pasukannya pada minit kelapan diikuti gol kedua oleh Ken Ilso pada minit ke-28 sebelum Sandro da Silva melengkapkan malam gemilang Helang Merah itu menerusi jaringan pada minit ke-48.

Terengganu cuba bangkit, namun tidak dibenarkan oleh Kedah untuk melancarkan asakan.

Di Paroi, gol awal Pahang menerusi jaringan pemain import, Jaewon Heo pada minit ke-6 telah membunuh rentak Negeri Sembilan walaupun skuad Hoben Jang Hoben itu dilihat tampil lebih bertenaga pada separuh masa kedua.

Begitupun, situasi agak mencemaskan seketika apabila tuan rumah, berjaya menyamakan kedudukan pada minit ke-67 menerusi jaringan Bruno Suzuki tetapi kegembiraan itu tidak kekal lama kerana Pahang berjaya menambah jaringan menerusi Christie Jayaseelan pada masa kecederaan, sekali gus meranapkan impian 40,000 penyokong Negeri Sembilan yang membanjiri Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi itu.

Aksi final yang bakal menemukan Pahang dan Kedah akan berlangsung pada 20 Mei ini di Stadium Shah Alam.

No comments:

Post a Comment