Translate

Wednesday, May 31, 2017

KPDNKK rampas telekung Siti Khadijah tiruan

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Perbuatan seorang wanita berketurunan Kemboja mahu mengaut 'duit raya' mudah dengan menjual telekung tiruan jenama Siti Khadijah terbongkar berikutan serbuan di sebuah rumah di Kampung Bukit Besar, Jalan Pasir Panjang di sini semalam.
Dalam serbuan pada pukul 2.15 petang itu, pemeriksaan pasukan penguat kuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) di dalam premis berkenaan telah menjumpai tiga kotak yang mengandungi 100 unit telekung jenama Siti Khadijah dipercayai tiruan dianggarkan bernilai RM12,000.
Pengarah KPDNKK Terengganu, Azlan Abdul Samad berkata, serbuan tersebut dilakukan berikutan aduan daripada syarikat Apparel Sdn. Bhd. yang merupakan pemilik cap dagang Siti Khadijah yang merupakan pengeluar telekung terkenal negara ini.
"Ini merupakan rampasan pertama melibatkan telekung tiruan yang menggunakan cap dagang Siti Khadijah di negara ini.
"Siasatan awal mendapati suspek yang merupakan wanita tempatan berusia 25 tahun itu telah menghantar sampel telekung Siti Khadijah asli ke Vietnam bagi menghasilkan produk tiruan tersebut pada skala besar," katanya pada sidang akhbar di Pejabat KPDNKK Terengganu di sini hari ini. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment