Translate

Friday, May 19, 2017

Makan Konate bakal kembali perkuat jentera tengah T-Team

PASUKAN berstatus kelab, T-Team mahu ‘merujuk’ semula de­ngan ‘ayam tambatannya’ musim lalu, Makan Konate yang sebelum ini terpaksa dilepaskan akibat kecederaan bagi memperkuatkan jentera The Titans menghadapi baki saingan Liga Malaysia (Liga M) musim ini, lapor MOHD. AZLI ADLAN.

Kemasukan semula Konate, 26, pasti memberi khabar gembira buat peminat The Titans kerana pemain kelahiran  Mali itu telah memberi impak besar kepada kelab pada musim lepas.

Bekas pemain kelab ternama Indonesia, Persib Bandung itu bukan sahaja meledak enam gol daripada 21 penampilan, malah telah memainkan watak penting mengemudi jentera tengah T-Team sehingga mampu mara ke peringkat separuh akhir Piala Malaysia.

Penolong ketua jurulatih T-Team, Mohd. Azhari Salim mengesahkan Konate merupakan salah seorang pemain yang ingin diikat pasukannya pada jendela perpindahan Liga M yang mula dibuka Isnin lalu.

“Kami sedang melakukan run­dingan dengan ejen pemain itu di Indonesia dan sekiranya mereka bersetuju dengan tawaran yang diberikan, dia bakal beraksi semula dengan skuad The Titans,” katanya kepada Kosmo! di Kuala Terengganu semalam.

Mohd. Azhari berkata, sebelum kontrak ditandatangani, Konate masih tetap perlu diuji bagi memastikan dia benar-benar cergas dan bebas sepenuhnya daripada kecederaan lutut yang dialami pemain itu pada aksi separuh akhir Piala Malaysia menentang Sela­ngor akhir tahun lalu.

Sehubungan itu, beliau tidak menolak kemungkinan salah seorang daripada empat pemain import sedia ada terutama yang beraksi di posisi tengah iaitu Farhod Tadjiyev, Dilshod Sherofetdinov atau Mamadou Samassa bakal digugurkan bagi memberi laluan kepada Konate.

Dalam perkembangan berkaitan, beliau juga mengesahkan tiga pemain tempatan telah dikenal pasti untuk dibawa masuk dalam masa terdekat bagi memperkuatkan lagi skuad The Titans.

“Dua daripada mereka kini beraksi dalam saingan Liga Premier, manakala seorang lagi merupakan anak jati Terengganu yang merupakan pemain pasukan Liga Super.

“Saya belum boleh umumkan nama mereka kerana ia masih dalam peringkat rundingan yang dijangka dimuktamadkan selewat-lewatnya hujung bulan ini,” katanya.

No comments:

Post a Comment