Translate

Wednesday, May 24, 2017

Jurugambar bebas mati lemas di Sungai Tersat

KUALA TERENGGANU – Kegembiraan sekumpulan 20 remaja berkelah di hulu Sungai Tersat, Hulu Terengganu berakhir dengan tragedi apabila salah seorang daripada mereka mati lemas kelmarin.

Dalam kejadian pada pukul 5.05 petang itu, Muhammad Diya Uddin Saidi, 18, yang berasal dari Kampung Sungai Derhaka di sini sedang riang mandi-manda dengan rakan-rakannya sebelum tiba-tiba tenggelam ke dalam sebuah kawasan lubuk di sungai berkenaan.

Ketua Polis Daerah Hulu Terengganu, Deputi Superintendan Mohd. Adli Mat Daud berkata, Muhammad Diya Uddin yang merupakan jurugambar bebas telah pergi ke kawasan perkelahan itu bersama 20 rakannya pada pukul 2 petang selepas mengikuti sebuah program anjuran parti pembangkang di Kuala Berang, Hulu Terengganu.

“Mangsa dikatakan cuba menyeberang sungai sebelum tiba-tiba termasuk ke dalam kawasan lubuk sungai.

“Sebahagian rakan-rakannya yang menyaksikan kejadian itu cuba menyelamatkannya tetapi gagal. Mangsa yang tidak tahu berenang kemudiannya telah tenggelam ke dalam lubuk berkenaan,” katanya kepada Kosmo! di sini semalam.
Mohd. Adli berkata, mayat Muhammad Diya Uddin kemudiannya berjaya dijumpai sepasukan anggota bomba dari unit penyelam di dasar lubuk berkenaan yang dianggarkan sedalam kira-kira tiga meter pada pukul 7 malam.

Menurut beliau, mayat remaja itu berjaya dikeluarkan dari kawasan perkelahan yang terletak jauh di dalam hutan dan berhampiran Gunung Padang, Kuala Berang pada pukul 11.30 malam.

No comments:

Post a Comment