Translate

Wednesday, May 24, 2017

Pekerja pelantar minyak rugi RM1,000 disamun

KUALA TERENGGANU – Seorang pekerja pelantar minyak kerugian lebih RM1,000 selepas disamun sekumpulan lelaki di Jerteh Souq, Jerteh, Besut kelmarin.

Dalam kejadian pada pukul 9.45 malam itu, pemuda berusia 19 tahun yang menetap di Taman Seratus, Kuala Besut, Besut kehilangan telefon bimbit jenama Lenovo, wang tunai RM1,000, kad ATM, MyKad dan beberapa dokumen kerja.

Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Mohd. Zamri Mohd. Rowi berkata, kejadian berlaku apabila mangsa yang baru keluar dari sebuah tandas Jertih Souq telah dida­tangi seorang lelaki.

“Lelaki itu tiba-tiba menekup muka mangsa dengan sehelai baju sebelum memaksa dia memasuki sebuah kereta yang diletakkan berhampiran bangunan itu.

“Mangsa memberitahu dua lelaki lain berada di dalam kereta terbabit. Dia juga mendakwa telah dipukul sebelum dipaksa untuk menyerahkan semua barang berharganya kepada ketiga-tiga penjenayah terbabit sebelum ditolak keluar dari kereta tersebut,” katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Mohd. Zamri berkata, sewaktu kejadian, mangsa sedang menunggu bas ekspres untuk ke Kota Tinggi, Johor di Jerteh Souq.

Menurut beliau, kejadian samun itu menyebabkan pekerja pelantar minyak itu mengalami lebam di bahu kiri dan kepala dan telah menerima rawatan di klinik berhampiran.

Kes disiasat mengikut Seksyen 395 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 20 tahun dan sebatan jika disabitkan kesalahan.

No comments:

Post a Comment