Translate

Wednesday, May 17, 2017

AirAsia lancar laluan baharu, Kuala Terengganu - Johor Bahru bermula 22 Jun depan


KUALA TERENGGANU - Syarikat penerbangan tambang murah tempatan, AirAsia Berhad (AirAsia) melancarkan laluan baru Lapangan Terbang Sultan Mahmud (LTSM) di sini dengan Lapangan Terbang Antarabangsa Senai (LTAS), Johor yang bakal bermula 22 Jun depan.
Ahli Lembaga Pengarah AirAsia, Datuk Aziz Bakar berkata, buat permulaan, laluan baru antara Kuala Terengganu dan Johor Bahru tersebut akan dihubungkan dengan kekerapan tiga penerbangan seminggu.
"Jabatan Penerbangan Awam telah meluluskan jadual penerbangan kedua-dua hala antara LTSM dan LTAS pada hari Selasa, Khamis dan Sabtu. Penerbangan dari LTAS akan berlepas pada pukul 1.45 petang dan dijangka tiba di LTSM pada pukul 2.50 petang.
"Penerbangan dari LTSM pula akan berlepas pada pukul 3.15 petang dan dijangka tiba di LTAS pada pukul 4.20 petang," katanya selepas menandatangani memorandum perjanjian (MoA) dengan kerajaan negeri Terengganu yang diwakili Setiausaha Kerajaan Negeri Terengganu, Datuk Wan Nawawi Wan Ismail di Wisma Darul Iman di sini hari ini.
Turut hadir Menteri Besar, Datuk Ahmad Razif Abd. Rahman. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment