Translate

Saturday, May 27, 2017

Pelancong putus dua jari, bot pelancong bertembung dengan bot nelayan

BESUT - Kegembiraan seorang lelaki mengunjungi Pulau Perhentian berakhir dengan tragedi apabila dua jarinya putus selepas bot pelancong yang dinaikinya bersama empat penumpang lain berlanggar dengan sebuah bot nelayan di muara Sungai Besut berdekatan jeti Kuala Besut dekat sini kelmarin.
Dalam kejadian pada pukul 4.45 petang itu, Zawahid Abdul Ghani, 29, mengalami kecederaan teruk pada jari manis dan hantu tangan kanannya akibat rempuhan kedua-dua bot berkenaan.
Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Mohd. Zamri Mohd. Rowi berkata, pemandu bot pelancong terbabit yang berumur 49 tahun turut mengalami kecederaan ringan di bahagian kepala selain mengadu mengalami kesakitan pada bahagian pergelangan tangan, dada dan kaki kiri.
"Empat lagi pelancong tempatan yang turut menaiki bot pelancong terbabit terselamat daripada sebarang kecederaan. Sewaktu kejadian, bot tersebut dalam perjalanan pulang dari Pulau Perhentian.
"Semasa hendak menghampiri jeti Kuala Besut tiba-tiba bot pelancong itu dikatakan hilang kawalan lalu merempuh sebuah bot nelayan kosong yang diletakkan berhampiran muara Sungai Besut," katanya kepada Kosmo! di sini hari ini. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment