Translate

Monday, May 29, 2017

Pelancong tempatan putus dua jari bot dinaiki bertembung bot nelayan

BESUT – Kegembiraan seorang pelancong tempatan lelaki mengunjungi Pulau Perhentian berakhir dengan tragedi apabila dua jari kanannya putus selepas bot pelancong yang dinaikinya bersama empat penumpang lain berlanggar sebuah bot nelayan di muara Sungai Besut berdekatan jeti Kuala Besut dekat sini kelmarin.

Dalam kejadian pada pukul 4.45 petang itu, Zawahid Abdul Ghani, 29, mengalami kecederaan teruk pada jari manis dan hantu akibat rempuhan kedua-dua bot berkenaan.

Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Mohd. Zamri Mohd. Rowi berkata, pemandu bot pelancong terbabit yang berumur 49 tahun turut mengalami kecederaan ringan pada kepala selain mengadu mengalami kesakitan pada pergelangan tangan, dada dan kaki kiri.

“Empat lagi pelancong tempatan yang turut menaiki bot pelancong terbabit terselamat daripada sebarang kecederaan. Sewaktu kejadian, bot tersebut dalam perjalanan pulang dari Pulau Perhentian.

“Semasa hendak menghampiri jeti Kuala Besut tiba-tiba bot pelancong itu dikatakan hilang kawalan lalu merempuh sebuah bot nelayan kosong yang diletakkan berhampiran muara Sungai Besut,” katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Mohd. Zamri berkata, Zawahid yang cedera parah dan pemandu bot pelancong berkenaan telah dikejarkan ke Unit Kecemasan Hospital Besut di sini untuk menerima rawatan.

Menurut beliau, bot pelancong itu rosak teruk manakala bot nelayan terbabit pula mengalami kerosakan pada sisi kanannya akibat rempuhan berkenaan.

“Punca sebenar yang menyebabkan kemalangan itu dan kerugian yang dialami masih disiasat.

“Kes ini telah diserahkan kepada Pasukan Gerakan Marin Wilayah Timur yang berpangkalan di Kuantan, Pahang untuk siasatan lanjut,” katanya.

No comments:

Post a Comment