Translate

Wednesday, May 24, 2017

Terengganu mahu balas dendam

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

SKUAD Terengganu berazam melunaskan dendam terhadap UiTM FCapabila kedua-dua pasukan turun membuat perhitungan pada saingan Liga Premier di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu malam ini.

Pengendali skuad Penyu, Irfan Bakti Abu Salim berkata, anak-anak buahnya telah mengambil pengajaran berguna selepas dibelasah 0-4 oleh pasukan yang sama pada aksi pusingan pertama di Stadium UiTM, Shah Alam, 14 April lalu.

“Saya juga telah kenal pasti corak permainan UiTM. Sudah pasti tiga tonggak import mereka iaitu Akanni Sunday Wasiu, Dechi Marcel N’Guessan dan Do Dong-Hyun yang menjadi kunci kekuatan pasukan itu akan diikat pada pertemuan malam esok (malam ini).

“Ini peluang kita untuk membalas kekalahan lalu selain mahu mengakhiri aksi Liga Premier dengan kemenangan sebelum berehat panjang pada bulan Ramadan,” kata Irfan ketika ditemui Kos­mo! di Kuala Terengganu semalam.

Irfan berkata, barisan pemainnya kini kembali fokus kepada saingan Liga Premier selain sudah melupakan kehampaan gagal melangkah ke final Piala FA selepas dikecewakan pasukan juara, Kedah pada saingan separuh akhir piala berprestij tersebut baru-baru ini.

Bekas pengendali Felda United itu berkata, mereka tidak mahu lagi kehilangan mata penting bagi terus menghambat Negeri Sembilan dan PKNP FC yang kini menghuni dua kedudukan teratas liga.

“Keutamaan saya adalah untuk memastikan Terengganu menduduki dua tangga teratas Liga Premier musim ini, sekali gus mara ke saingan Liga Super musim depan,” katanya.

Dalam perkembangan sama, Irfan juga memberi bayangan bahawa dua pemain import termasuk Federico Falcone yang bermain di posisi serangan hampir pasti digugurkan pada jendela perpindahan pemain yang telah dibuka semula 15 Mei lalu.

Begitu pun, beliau memberitahu, Falcone kemungkinan besar tidak dapat mengucapkan selamat tinggal kepada penyokong tegar skuad Penyu pada malam ini kerana tidak dapat diturunkan ekoran kecederaan.

“Saya masih belum dapat umumkan seorang lagi pemain import yang bakal digugurkan tetapi aksi menentang UiTM FC malam esok (ini) sudah pasti menjadi perlawanan terakhirnya bersama kami,” katanya.

No comments:

Post a Comment