Translate

Sunday, May 7, 2017

Dua maut, tiga cedera parah dalam kemalangan melibatkan tiga kenderaan di Kemaman

KEMAMAN - Dua sahabat maut manakala tiga lagi cedera parah dalam kemalangan melibatkan tiga kenderaan di Kilometer 25, Jalan Mak Lagam - Cheneh berhampiran Bandar Cheneh Baru dekat sini hari ini.
Dalam kejadian pada pukul 2.30 petang itu, Safie Yusof, 28, dan rakan pemboncengnya, Rosli Husin, 20-an yang menaiki motosikal jenis Yamaha 125Z meninggal dunia serta-merta di lokasi kejadian akibat kecederaan parah di kepala.
Ketua Polis Daerah Kemaman, Superitendan Mohd. Said Ibrahim berkata, pemandu kenderaan utiliti sukan (SUV), Toyota Harrier, Mohd. Hafeez Sulong, 25, mengalami kecederaan parah di bahagian kepala serta dalaman badan dan keadaannya kini dilaporkan kritikal.
Beliau berkata, pasangan suami isteri, Mohd. Yusmali Mohd. Yusoff, 51, dan Zaleha Abu Bakar, 49, dari Kuarters Ladang Tabung Tentera Air Putih di sini yang menaiki kenderaan pacuan empat roda, Ford Ranger pula cedera parah.
"Sewaktu kejadian, SUV jenis Toyota Harrier dipandu Mohd. Hafeez tiba-tiba hilang kawalan di lokasi kejadian yang merupakan laluan berselekoh tajam sebelum terbabas lalu memasuki laluan bertentangan dan merempuh motosikal yang dinaiki Safie dan rakannya.
"Rempuhan itu menyebabkan dua sahabat terbabit yang dikatakan dalam perjalanan untuk memancing di sungai berhampiran tercampak ke dalam sebuah cerun yang terletak di tepi jalan," katanya kepada Kosmo! di sini hari ini. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment