Translate

Sunday, October 21, 2018

Mesej bas dan tiket percuma perlawanan akhir Piala Malaysia palsu

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Pengarah Institut Modal Insan Terengganu Sejahtera (IMITS), Kamaruzaman Abdullah terkejut menerima panggilan telefon dan mesej menerusi aplikasi Whatsapp yang bertalu-talu daripada penyokong Terengganu Football Club I (TFC I) hari ini gara-gara penyebaran tular palsu.

Beliau berkata, berita tersebut mendakwa beliau telah menghebahkan kononnya kerajaan negeri Terengganu telah bersetuju untuk menaja sebuah bas dan tiket kepada setiap kampung di negeri ini untuk menyaksikan perlawanan akhir Piala Malaysia membabitkan Terengganu Football Club I (TFC I) di Stadium Shah Alam, Selangor pada Sabtu ini.

"Mesej berantai yang ditularkan menerusi aplikasi Whatsapp tersebut mendakwa penyelarasan pengagihan tiket dan sewaan bas itu akan diuruskan IMITS diketuai saya dengan kerjasama Dewan Pemuda Pas dan Majlis Tindakan Dewan Undangan Negeri Terengganu.

"Bukan saya sahaja malah difahamkan Pengerusi Jawatankuasa Belia, Sukan dan Badan Bukan Kerajaan Negeri, Wan Sukairi Wan Abdullah turut menerima panggilan dan mesej Whatsapp secara bertalu-talu daripada penyokong-penyokong TFC I sejak pukul 8 pagi tadi," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.


TFC I layak ke perlawanan akhir Piala Malaysia buat pertama kali dalam tempoh tujuh tahun setelah menewaskan juara bertahan, Johor Darul Ta'zim (JDT) menerusi agregat 3-2 pada aksi kedua separuh akhir di Larkin, Johor Bahru pada malam tadi. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment