Translate

Monday, October 22, 2018

Tiket final Piala Malaysia mula dijual Khamis ini

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT) mengumumkan 30,000 tiket perlawanan akhir Piala Malaysia antara Terengganu Football Club I (TFC I) dan Perak akan dijual mulai Khamis ini.

Timbalan Presiden PBSNT, Hishamuddin Abdul Karim berkata, tiket perlawanan akhir Piala Malaysia di Stadium Shah Alam, Selangor pada Sabtu ini dijual pada harga RM50 untuk dewasa manakala bagi penonton kanak-kanak pula berharga RM10.

"Kesemua tiket untuk penyokong TFC I itu dijual selama dua hari iaitu pada Khamis dan Jumaat ini. Kaunter tiket di pekarangan Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah di sini akan dibuka pada pukul 10 pagi hingga 2 petang, 25 Oktober ini.

"Kaunter tiket tersebut akan terus dibuka mulai pukul 9 pagi keesokannya sekiranya tiket final itu masih berbaki," katanya di sini hari ini.

TFC I yang dibimbing pengendali berpengalaman, Irfan Bakti Abu Salim mara ke perlawanan akhir Piala Malaysia selepas mengejutkan juara bertahan, Johor Darul Ta'zim (JDT) dengan agregat 3-2 pada peringkat separuh akhir.


Kali terakhir TFC I yang dahulunya dikenali sebagai Terengganu menjulang Piala Malaysia pada tahun 2001 apabila menewaskan Perak 2-1 pada aksi final di Stadium Bukit Jalil. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment