Translate

Wednesday, October 31, 2018

Polis serbu rumah pelacuran di Kuala Terengganu

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Kegiatan sebuah sindiket pelacuran yang berselindung di sebalik perniagaan kafe dan pusat urut terbongkar apabila premis itu diserbu polis di Cherung Lanjut di sini malam tadi.

Dalam serbuan di sebuah rumah teres dua tingkat yang telah diubah suai tersebut pada pukul 10.40 malam itu, sepasang suami isteri yang dipercayai dalang sindiket pelacuran berkenaan berjaya ditahan bersama dua wanita warga Thailand disyaki pekerja seks.

Timbalan Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Superintendan Suffian Sulaiman berkata, serbuan itu turut berjaya merampas barangan bukti seperti kondom, telefon pintar, wang tunai kira-kira RM3,000, minyak urut dan pelincir serta buku log.

"Siasatan awal mendapati kegiatan pelacuran tersebut telah dipromosi suspek lelaki berusia 44 tahun yang bekerja sebagai peniaga alat ganti kenderaan dalam media sosial menerusi aplikasi WeChat sambil dibantu isterinya berumur 48 tahun yang juga pesara guru.


"Kedua-dua wanita disyaki pekerja seks terbabit mengaku memberi perkhidmatan kepada sekitar 10 hingga 12 pelanggan dari pelbagai latar belakang sehari sejak kira-kira dua minggu lalu," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Terengganu di sini hari ini. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment