Translate

Wednesday, October 31, 2018

Pekerja restoran makanan segera laku pengguguran haram angkara putus tunang

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Gara-gara kecewa putus tunang, seorang pekerja sebuah restoran makanan segera di Kuala Nerus nekad melakukan pengguguran haram pada Jumaat lalu.

Gadis berusia 22 tahun berasal dari Kota Belud, Sabah itu melakukan pengguguran haram kandungan berusia lima bulan yang didakwa hasil hubungan terlarang dengan bekas tunangnya berkenaan dengan mengambil pil dibeli secara dalam talian.

Timbalan Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Superintendan Suffian Sulaiman berkata, suspek yang disoal siasat mengaku membeli 10 biji pil gugur kandungan terbabit dengan harga RM600 setelah memperoleh maklumat daripada laman Facebook baru-baru ini.

"Berdasarkan keterangan awal, suspek mengaku telah menelan dua biji pil terbabit manakala lapan biji selebihnya dimasukkan ke dalam rahim menerusi alat sulitnya pada kira-kira pukul 11 malam, 19 Oktober lalu.


"Sejam kemudian dia telah melahirkan janin berusia 20 minggu yang telah cukup sifat secara bersendirian di rumah sewanya di Dataran Tembusu, Kuala Nerus," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Terengganu di sini hari ini. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment