Translate

Wednesday, September 26, 2018

Pelancong disyaki mencuri ditahan di Pulau Perhentian

MOHD. AZLI ADLAN

BESUT - Gara-gara seorang pelancong yang 'panjang tangan', sebuah resort di Pasir Panjang, Pulau Perhentian dekat sini menjadi kecoh hari ini.

Lelaki berusia 25 tahun tersebut berjaya ditangkap selepas dipercayai memecah masuk kafe resort terbabit pada pukul 6.30 pagi.

Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Mohd. Zamri Mohd. Rowi berkata, kelibat suspek yang berasal dari Jinjang Utara, Kuala Lumpur dalam keadaan mencurigakan sedang memunggah barang di kafe berkenaan disedari beberapa kakitangan resort berkenaan.

"Suspek yang menyedari perbuatannya diperhatikan telah bertindak melarikan diri sebelum dikejar kakitangan itu bersama beberapa orang awam lain.

"Dia kemudiannya berjaya ditangkap tidak lama kemudian di dalam kawasan resort terbabit," katanya kepada Kosmo! di sini hari ini.


Mohd. Zamri berkata, hasil soal-siasat, suspek mengaku mencuri barangan peribadi dipercayai milik pelancong-pelancong lain yang menginap resort berkenaan seperti kamera digital, cermin mata hitam pelbagai jenama, pakaian, kipas tangan dan beg. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment