Translate

Sunday, September 23, 2018

Penunggang Ducati koma rempuh dua ekor lembu

SETIU – Seorang penunggang motosikal berkuasa tinggi koma setelah me­rempuh sekawan lembu yang tiba-tiba melintas jalan dalam kemalangan di Jalan Merang berhampiran Stesen Minyak Petronas Merang dekat sini kelmarin.

Dalam kejadian pada pukul 2 petang itu, Anuar Abd. Rahim (gambar kecil), 49, menunggang motosikal jenis Ducati Diavel bersama 20 peserta konvoi lain sebelum gagal mengelak dua ekor lembu.
Pelanggaran turut menyebabkan dua ekor haiwan yang dirempuh Anuar itu mati.

Ketua Polis Daerah Setiu, Deputi Superintendan Zulkifli Mat Deris berkata, sewaktu kejadian, Anuar yang berasal dari Kuala Lumpur bersama konvoinya dalam perjalanan untuk menikmati makan tengah hari di sebuah restoran di Penarik dekat sini.

“Difahamkan mangsa dan isterinya yang juga menunggang sebuah motosikal berkuasa tinggi lain jenis Ducati Monster berada di bahagian paling belakang dalam konvoi terbabit yang sebelum itu telah berhenti di Batu Rakit, Kuala Nerus.

“Sewaktu melalui lokasi kejadian, sebahagian daripada sekumpulan 30 ekor lembu yang berada di bahagian kiri tepi jalan tiba-tiba melintas menyebabkan mangsa gagal mengelak lalu merempuh dua ekor haiwan terbabit,” katanya kepada Kosmo! Ahad.

Zulkifli berkata, impak rempuhan menyebabkan Anuar tercampak beberapa meter ke tengah jalan dan tidak sedarkan diri akibat pendarahan dalam kepala manakala isterinya pula cedera ringan pada kaki.

Menurut beliau, Anuar telah dikejarkan ke Hospital Sultanah Nur Zahirah, Kuala Terengganu dan dia kini masih dalam keadaan koma dan sedang menerima rawatan di unit rawatan rapi hospital sama.

“Kita juga sedang mengesan pemilik haiwan terbabit,” katanya.

No comments:

Post a Comment