Translate

Sunday, September 23, 2018

TFC I tidak pandang mudah ancaman Felda United

TERENGGANU Football Club I (TFC I) tidak memandang mudah pertemuan suku akhir pertama Piala Malaysia menentang Felda United di Stadium Tun Abdul Razak, Jengka, Pahang pada malam ini.

Pengendali TFC I, Irfan Bakti Abu Salim berkata, impian skuad kendaliannya untuk menjulang Piala Malaysia pada musim ini mungkin musnah sekiranya memandang enteng dengan kemampuan lawan hanya kerana Felda United merupakan pasukan dari Liga Premier.

"Juara Liga Premier dibimbing jurulatih, B. Sathianathan memiliki pasukan yang berkualiti terutama pada barisan serangan dikemudi penyerang import, Thiago Fernandes.

"Bermain di padang sintetik selain tempat penginapan di Jerantut yang agak jauh dengan stadium (Stadium Tun Abdul Razak) juga merupakan cabaran kepada pemain-pemain saya," katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Irfan Bakti berkata, walaupun pernah mengemudi skuad The Fighters pada musim 2014 hingga 2016 sebelum berhijrah ke Terengganu (kini dikenali TFC I) namun beliau mengakui pasukan lawan pada masa kini sudah jauh berbeza.

Begitu pun, jurulatih berpengalaman itu menegaskan apa yang penting, TFC I akan sedaya upaya untuk mencari bekalan selesa bagi dibawa pulang pada aksi timbal balik di laman sendiri pada 28 September ini.

"Saya akan atur taktikal dan strategi ampuh untuk kita melepasi ancaman Felda United ini sekali gus mara ke separuh akhir," katanya.

No comments:

Post a Comment