Translate

Wednesday, September 26, 2018

Rumah pesara musnah terbakar akibat dipanah petir

DUNGUN - Seorang pesara Pejabat Pendidikan Daerah Dungun dan keluarganya tinggal sehelai sepinggang selepas rumah yang mereka diami musnah dalam kebakaran dipercayai akibat di panah petir di Kampung Gong Pasir di sini semalam.

Petir yang menyambar kediaman Mat Daik Mohamad, 63, yang sewaktu kejadian tiada di rumah disaksikan oleh salah seorang jirannya, Arifin Abu Bakar, 80,  pada pukul 8.30 malam.

Arifin berkata, kejadian berlaku sewaktu dia dan beberapa jemaah lain sedang berjalan pulang dalam keadaan hujan lebat setelah selesai menunaikan solat Isyak di sebuah surau berhampiran.

"Sebelum itu, bekalan elektrik di surau yang kami solat mengalami gangguan sebanyak beberapa kali akibat hujan lebat dan petir sambar-menyambar. Tiba-tiba, saya nampak cahaya kilat menyambar ke rumah jiran saya (Mat Daik) sebelum kebakaran berlaku di premis itu beberapa minit kemudian," katanya kepada Kosmo! Online di sini hari ini.

Arifin berkata, dia dan beberapa jemaah lain cuba membantu untuk memadamkan kebakaran di rumah Mat Daik terbabit namun gagal kerana api kebakaran cepat marak sebelum mereka kemudiannya menghubungi bomba. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment