Translate

Wednesday, September 19, 2018

Mayat nelayan jatuh bot ditemui 
pada hari kelima operasi SAR

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

BESUT – Mayat seorang nelayan yang terjatuh dari bot pada Isnin lalu akhirnya ditemui pasukan mencari dan menyelamat (SAR) di perairan Tanjung Basi berhampiran Pulau Perhentian dekat sini semalam.

Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Mohd. Zamri Mohd. Rowi berkata, mayat Mohamad Azmi Adam, 19, ditemui pada hari kelima operasi tersebut pada pukul 9 pagi.

“Mayat mangsa yang berasal dari Kampung Pantai Genting, Tumpat, Kelantan dijumpai tidak jauh dari lokasi dia dilaporkan terjatuh dari bot nelayan pada pukul 3.40 pagi, 3 September lalu.

“Bot peronda Ma­ritim Malaysia kemudian te­lah menghantar mayat mangsa ke Jeti Kuala Besut untuk tindakan selanjutnya,” kata beliau kepada Kosmo! semalam.

Mohd. Zamri membe­ritahu, pengecaman telah dilakukan ahli keluarga Mohamad Azmi sebelum mayat remaja itu dihantar ke Unit Forensik Hospital Besut untuk dibedah siasat.

Kosmo! 4 September lalu melaporkan Mohamad Azmi dilaporkan terjatuh dari sebuah bot nelayan di perairan Tanjung Basi berhampiran Pulau Perhentian dekat sini.

Remaja itu dikatakan terjatuh dari bot nelayan terbabit ketika sedang melakukan kerja-kerja penangkapan ikan di lokasi kejadian.

No comments:

Post a Comment