Translate

Friday, September 14, 2018

Maut dihempap tiang gol

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

BESUT – Seorang pelajar tingkatan dua Madrasah Moden Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Terengganu (Maidam) Besut meninggal dunia di padang sekolahnya akibat terhem­pap tiang gol dalam kejadian di Padang Landak, Jerteh dekat sini semalam.

Dalam kejadian pada pukul 11 pagi itu, Ahmad Muazz Naimullah Mohd. Azhar (gambar kecil), 14, dipercayai meninggal dunia akibat kecederaan dalaman sewaktu dalam perjalanan untuk mendapatkan rawatan di Hospital Besut di sini.

Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Mohd. Zamri Mohd. Rowi berkata, Ahmad Muazz Naimullah sepatutnya menyertai pertandi­ngan bola sepak lapan sebelah yang berlangsung di padang sekolahnya semalam.
“Sewaktu kejadian, pelajar terbabit dikatakan telah bergayut pada tiang gol berkenaan bersendirian sebelum ia tiba-tiba jatuh menimpanya.

“Dia berjaya melepaskan diri dengan mengangkat tiang gol yang menimpanya namun tiba-tiba rebah tidak lama kemudian,” katanya kepada Kos­mo! di sini semalam.

Mohd. Zamri berkata, guru dan pelajar lain yang menyedari kejadian itu kemudiannya bergegas menghantar Ahmad Muazz Naimullah yang tidak sedarkan ke Hospital Besut di sini.

Menurut beliau, pegawai perubatan Hospital Besut mengesahkan Ahmad Muazz Naimullah telah me­ninggal dunia sebaik tiba di hospital sebelum menghantarnya ke unit forensik untuk bedah siasat.

Sementara itu, Pengarah Jabatan Pendidikan Negeri Terengganu Safruddin Ali Hussin berkata, beliau telah meminta pengurusan Madrasah Moden Maidam Besut menghantar laporan penuh berhubung insiden itu dalam tempoh seminggu.

No comments:

Post a Comment