Translate

Tuesday, September 25, 2018

Pelajar Madrasah Modem Maidam Besut maut dihempap tiang gol

MOHD. AZLI ADLAN

BESUT - Gara-gara dihempap tiang gol, seorang pelajar tingkatan dua Madrasah Moden Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Terengganu (Maidam) Besut meninggal dunia di padang sekolahnya yang terletak di Padang Landak, Jerteh dekat sini hari  ini.

Dalam kejadian pada pukul 11 pagi itu, Ahmad Muazz Naimullah Mohd. Azhar, 14, dipercayai meninggal dunia akibat kecederaan dalaam sewaktu dalam perjalanan untuk mendapatkan rawatan di Hospital Besut di sini.

Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Mohd. Zamri Mohd. Rowi berkata, Ahmad Muazz Naimullah sepatutnya menyertai pertandingan bola sepak lapan sebelah yang berlangsung di padang sekolahnya hari ini.

"Sewaktu kejadian, pelajar terbabit dikatakan telah bergayut pada tiang gol berkenaan bersendirian sebelum ia tiba-tiba jatuh menimpanya.

"Dia berjaya melepaskan diri dengan mengangkat tiang gol yang menimpanya namun tiba-tiba rebah tidak lama kemudian," katanya kepada Kosmo! di sini hari ini.

Mohd. Zamri berkata, guru dan pelajar lain yang menyedari kejadian itu kemudiannya bergegas menghantar Ahmad Muazz Naimullah yang tidak sedarkan ke Hospital Besut di sini sebelum disahkan meninggal dunia oleh pegawai perubatan. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment