Translate

Friday, September 28, 2018

8,000 penyokong TFC I berebut beli tiket suku akhir Piala Malaysia

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Ribuan penyokong tegar membanjiri perkarangan Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah di sini seawal pukul 6 pagi demi mendapatkan tiket suku akhir kedua Piala Malaysia antara Terengganu Football Club I (TFC I) dan Felda United yang dijadual berlangsung malam ini.

Kekecohan hampir berlaku apabila kaunter tiket di stadium tersebut hanya dibuka pada pukul 10.30 pagi sehingga menyebabkan ramai penyokong yang telah beratur lama berasak-asak demi mendapatkan tiket perlawanan bola sepak berkenaan.

Timbalan Pengerusi Belia, Sukan dan Badan Bukan Kerajaan Terengganu, Hishamuddin Abdul Karim berkata, beliau terpaksa turun padang untuk menenangkan keadaan dan memastikan pembelian tiket perlawanan bola sepak itu berada dalam keadaan teratur.

"Keadaan kembali tenang tidak lama kemudian dan kesemua kira-kira 8,000 tiket habis dijual kira-kira pukul 12.30 tengah hari.
"Alhamdulillah, berdasarkan maklum balas, hampir kesemua penyokong terlibat dapat membeli tiket masing-masing," katanya ketika dihubungi Kosmo! Online di sini hari ini.

Sementara itu, seorang penyokong tegar TFC 1, Mohd. Jufri Razali, 48, berkata, beliau telah beratur di perkarangan stadium terbabit sejak pukul 6.30 pagi lagi.

"Saya memang peminat setia TFC I. Biarpun terpaksa beratur lama, saya puas hati dapat membeli tiket seterusnya memberi sokongan padu kepada pasukan yang bakal menghadapi Felda United pada malam ini.


"Ini detik yang dinanti-nantikan sebab sudah lama TFC I (dahulu dikenali sebagai Terengganu) tidak melepasi aksi separuh akhir Piala Malaysia. Insya-Allah tahun ini, saya yakin piala berprestij itu akan di bawa pulang ke Terengganu," katanya. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment