Translate

Thursday, September 27, 2018

Ibu tunggal lakukan persediaan lacurkan diri dipenjara enam bulan, enam sebatan

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Perbuatan tidak bermoral seorang ibu tunggal melakukan persediaan melacurkan diri di sebuah bilik hotel bertaraf tiga bintang di bandar raya ini pada dua minggu lalu berbalas apabila dia dijatuhi hukuman enam bulan penjara dan enam sebatan oleh Mahkamah Tinggi Syariah Terengganu di sini hari ini.

Hakim Syarie Rosdi Harun memutuskan demikian selepas pencanting batik sambilan berusia 30 tahun tersebut mengekalkan pengakuan bersalah setelah pertuduhan dibacakan.

Beliau memerintahkan hukuman sebatan dilaksanakan terhadap tertuduh di dalam penjara selepas berakhirnya tempoh rayuan selama 14 hari.

Tertuduh mempunyai seorang anak perempuan berusia tujuh tahun yang kini dibawah jagaan salah seorang kakaknya di Klang, Selangor didakwa mengikut Seksyen 25 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Takzir) Terengganu 2001.

Berdasarkan kertas pertuduhan, wanita yang berasal dari Kota Bahru, Kelantan tersebut ditahan dalam satu operasi cegah maksiat dilakukan pasukan penguatkuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Terengganu di sebuah bilik hotel di bandar raya ini pada pukul 11.45 malam, 17 September lalu.

Tertuduh yang berpisah dengan suami sewaktu anak tunggalnya berusia lima bulan ditahan dengan berpakaian mengghairahkan bersama seorang lelaki dipercayai pelanggannya di dalam bilik hotel berkenaan.


Berdasarkan soal siasat, tertuduh mengaku melakukan aktiviti pelacuran tersebut dengan kadar bayaran antara RM300 hingga RM1,000 semalam. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment