Translate

Monday, September 24, 2018

Nenek bawa tiga cucu maut dirempuh Proton Wira

DUNGUN – Kasih sayang seorang nenek mengambil tiga cucunya pulang dari sekolah berakhir tragedi apabila dia maut dalam kemalangan di Kilometer 2.5, Jalan Dungun-Durian Mentangau di sini kelmarin.
Dalam kejadian pada pukul 5.15 petang itu, Sarifaf Ali, 58,  (gambar) meninggal dunia di lokasi kejadian akibat kecede­raan pada kepala dan dalaman tubuhnya apabila motosikal jenis Yamaha Lagenda yang ditunggangnya dirempuh sebuah kereta Proton Wira.

Cucu Sarifaf, Muhammad Dinie Kha­lish Mohd. Shamrizal, 7, yang membonceng motosikal tersebut berada dalam keadaan kritikal manakala Fatin Hanani, 11, dan Awang Kucik Zarkoni, 9, pula cedera ringan.

Ketua Polis Daerah Dungun, Superintendan Baharudin Abdullah berkata, ketika kejadian, Sarifaf dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Kampung Durian Mentangau selepas mengambil tiga cucunya tersebut pulang dari kelas fardu ain di Sekolah Kebangsaan Durian Mentagau di sini.

“Ketika melalui lokasi kejadian, kereta Proton Wira yang dinaiki tiga lelaki dikatakan terbabas selepas melanggar lopak air di laluan berselekoh.

“Kenderaan itu hilang kawalan lalu memasuki laluan bertentangan sebelum merempuh motosikal jenis Yamaha Lagenda yang ditunggang Sarifaf bersama tiga cucunya,” katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Menurut Baharudin, mayat Sarifaf telah dihantar ke Unit Forensik Hospital Du­ngun di sini untuk dibedah siasat manakala Muhammad Dinie Khalish dirawat di Unit Rawatan Rapi hospital sama.

“Dua lagi cucu mangsa iaitu Fatin Hanani dan Awang Kucik Zarkoni yang cedera ringan mendapat rawatan pesakit luar di hospital sama.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

No comments:

Post a Comment