Translate

Sunday, September 30, 2018

Jaguh Muay Thai dunia, Saenchai sertai Cabaran Muay Antarabangsa DSPEX Terengganu

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Peminat sukan Muay Thai tempatan berpeluang untuk menyaksikan kelincahan bekas juara dunia, Saenchai atau nama sebenarnya Suphachai Saenpong, 38, dalam kejohanan Cabaran Muay Antarabangsa DSPEX Terengganu pada 5 Oktober depan.

Pengerusi jawatankuasa penganjur, Mohd. Azmi Deraman berkata, kejohanan anjuran Kelab Muay Thai Kubang Jela dengan kerjasama Persatuan Muay Thai Terengganu itu bakal diadakan di Stadium Tertutup Gong Badak, Kuala Nerus, Terengganu dari pukul 8.30 malam hingga 12 tengah malam.

"Ini kali kedua Saenchai yang kini berada di ranking nombor dua dunia berkunjung ke negara ini selepas kali pertama pada sebuah kejohanan Muay Thai di Kuala Lumpur pada tahun 2015.

"Saenchai yang merupakan anak jati Thailand akan bertarung dengan seorang peninju Muay Thai kelahiran Korea Selatan, Kim yang sedang meningkat naik pada kejohanan Cabaran Muay Antarabangsa DSPEX tersebut," katanya pada sidang akhbar di Kuala Terengganu hari ini.

Mohd. Azmi berkata, Kim atau nama sebenarnya Kim Donghwan, 27, yang baru memenangi World Title Super Four Championship di Hong Kong pada minggu lalu pasti memberi saingan sengit Saenchai.

Menurut beliau, kejohanan yang dijangka dihadiri lebih 5,000 peminat Muay Thai di seluruh negara tersebut turut bakal menampilkan dua peninju Muay Thai profesional iaitu Petsangnuan dari Thailand dan Luke dari Wales.

"Tiket kemasukan bagi kejohanan Cabaran Muay Antarabangsa DSPEX tersebut berharga RM70 termasuk baju T dan peluang untuk memenangi cabutan bertuah. 

"Maklumat berhubung kejohanan dan penjualan tiket boleh didapati menerusi laman Facebook, DSPEX International Muay Challenge Terengganu 2018 atau menghubungi talian 019-9965327," katanya. - K! ONLINE


No comments:

Post a Comment