Translate

Thursday, February 28, 2019

Peniaga Pasar Besar Kedai Payang mula berpindah April depan

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Projek pembangunan semula Pasar Besar Kedai Payang di sini berjalan lancar apabila premis itu bakal dikosongkan sepenuhnya bagi memberi laluan kepada kerja-kerja pembinaan semula mulai bulan April depan.

Pengerusi Persatuan Penjaja dan Peniaga Kecil Melayu Cawangan Kuala Terengganu, Zakaria Yusof, 56, (Gambar kecil) berkata, pemindahan ke premis sementara, Pasar Payang 2 yang terletak bersebelahan premis asal tersebut bakal melibatkan kira-kira 1,000 peniaga Pasar Besar Kedai Payang.

"Kami telah menerima taklimat berhubung penempatan peniaga ke premis sementara itu daripada wakil Majlis Bandaraya Kuala Terengganu (MBKT) dan wakil rakyat selama tiga hari berturut-turut sehingga hari ini.

"Kami difahamkan struktur Pasar Besar Kedai Payang akan dirobohkan bagi memberi laluan kepada pembinaan bangunan baharu yang lebih luas dengan kemudahan lebih canggih dan canggih dalam tempoh dua tahun setengah," katanya ketika ditemui pemberita di sini hari ini.

Zakaria berkata, secara dasarnya kesemua peniaga Pasar Besar Kedai Payang mengalu-alukan dan akan memberi kerjasama baik atas perancangan MBKT tersebut.

Begitu pun, beliau meminta jaminan agar kebajikan 1,000 peniaga sedia ada dijaga sebaiknya dengan kesemuanya mendapat lot perniagaan masing-masing di premis sementara, Pasar Payang 2 terbabit. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment