Translate

Wednesday, February 27, 2019

Enam penyelamat insiden Sungai Terengganu dinobat Wira Darul Iman

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU -  Enam individu termasuk Allahyarham Abdul Bari Asyraf Mohd. yang menyelamatkan sekeluarg terperangkap di dalam kenderaan pacuan empat roda di Sungai Terengganu dua minggu lalu dinobatkan sebagai Wira Darul Iman.

Lima lain yang turut menerima anugerah tersebut pada program Himpunan Belia dan Beliawanis Terengganu malam tadi ialah Saiful Anuar Mohd., 37; Muhammad Asadullah Jamaluddin, 37; Mohd. Amirol Hafizol Zukafli, 29,  Omar Abdul Aziz Othman, 27, dan Mohd. Shahrul Mizan Harun, 33.

Menteri Besar Terengganu, Dr. Ahmad Samsuri Mokhtar berkata, pengiktirafan tersebut sebagai menghargai sumbangan kesemua penyelamat itu yang sanggup mempertaruhkan nyawa masing-masing demi melakukan penyelamatan tersebut.

"Walaupun pemberian tidak boleh dibandingkan dengan pengorbanan mereka tetapi ia merupakan sedikit ingatan daripada kerajaan negeri Terengganu," katanya selepas menyampaikan anugerah tersebut kepada kesemua penerima di Stadium Negeri di sini malam tadi.

Allahyarham Abdul Bari yang berasal dari Kampung Panji di sini menerima wang tunai RM10,000, sijil penghargaan dan plak yang diterima bapanya, Mohd. Mustafa, 66.


Lima Wira Darul Iman lain iaitu Saiful Anuar, Muhammad Asadullah, Mohd. Amirol Hafizol, Omar Abdul Aziz dan Mohd. Shahrul Mizan pula mendapat wang tunai RM3,000, sijil penghargaan dan plak. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment