Translate

Monday, February 18, 2019

Mayat Abdul Bari ditemui di muara Sungai Terengganu

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Mayat pemancing yang lemas sewaktu membantu lima mangsa sebuah kenderaan pacuan empat roda, Mitsubishi Storm terjunam di Sungai Terengganu berhampiran Pulai Warisan di sini kelmarin berjaya ditemui pagi tadi.

Timbalan Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Terengganu, Sharikan Bustaman berkata, mayat Abdul Bari Asyraf Mohd., 31 dijumpai di muara Sungai Terengganu berhampiran Tanjung di sini pada pukul 7.24 pagi.

"Mayat pemuda yang berasal dari Kampung Panji di sini itu telah dijumpai kira-kira 2.5 kilometer dari lokasi dia hilang.

"Pasukan mencari dan menyelamat kemudiannya telah membawa naik mayat mangsa ke Pulau Warisan di sini sebelum pengecaman dilakukan ahli keluarga," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Sharikan berkata, mayat Abdul Bari telah dihantar ke Unit Forensik Hospital Sultanah Nur Zahirah di sini untuk dibedah siasat.

Kosmo! hari ini melaporkan niat baik Abdul Bari bertukar tragedi apabila dia dikhuatiri lemas ketika mahu menyelamatkan lima bersaudara berada di dalam kenderaan Mitsubishi Storm yang terjunam di Sungai Terengganu berhampiran Pulau Warisan di sini kelmarin.


Dalam kejadian pada pukul 9.40 malam itu, lima mangsa terbabit yang menaiki Mitsubishi Storm  itu berjaya diselamatkan beberapa pemancing lain namun Abdul Bari didapati tidak berenang semula ke tebing sungai dipercayai akibat kekejangan. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment