Translate

Sunday, February 17, 2019

Liga Super: JDT seri 2-2 dengan TFC I

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Johor Darul Ta'zim (JDT) terpaksa berpuas hati sekadar mencatat seri 2-2 dengan Terengganu Football Club I (TFC I) pada aksi ketiga Liga Super di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah di sini sebentar tadi.

Tuan rumah terlebih dahulu mengejutkan JDT yang juara bertahan Liga Super apabila mendahului 1-0 menerusi penyerang, Mohd. Khairul Izuan Rosli pada minit ke-7.

JDT tidak mudah hilang fokus dan hasilnya penyerang kebangsaan, Muhammad Safawi Rasid menyamakan kedudukan dengan menyempurnakan tendangan penalti pada minit ke-62.

Penyerang baharu,  Diogo Luis Santo pula meledak gol kedua JDT menerusi tandukan yang menerjah pintu gawang skuad Penyu pada minit ke-67.

Jaringan itu bagaikan menebus kesilapan pemain kelahiran Brazil itu yang gagal menyempurnakan penalti pertama diperolehi JDT pada minit ke-31.

Begitu pun, pemain pertahanan TFC I, Mohamad Kamal Azizi Mohamad Zabri menyelamatkan maruah tuan rumah apabila menolak masuk gol penyamaan pada minit ke-89.


Skuad Penyu hampir mencatat kemenangan namun jaringan pemain pertahanan, Nasrullah Haniff Johan pada masa kecederaan dibatalkan pengadil, Muhammad Nazmi Nasaruddin kerana didapati offside. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment