Translate

Wednesday, March 27, 2019

Remaja perempuan terkejut tidur diganggu ular sawa 3.3 meter


MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Seorang remaja perempuan panik apabila tidur lenanya diganggu dengan kehadiran seekor ular sawa seberat kira-kira 26 kilogram di rumahnya, Program Perumahan Rakyat (PPR) Hiliran di sini hari ini.

Dalam kejadian pada pukul 4 pagi itu, Nor Alia Aqilla Jamaluddin, 18, terselamat apabila terjaga daripada tidur selepas merasai satu objek lembik sedang bergerak sedang melingkari lehernya.

"Pergerakan pada leher itu membuatkan saya segera tersedar daripada tidur. Biar pun bilik tidur agak gelap, saya dapat melihat kepala ular itu mahu menghampiri leher saya sambil lidah terjelir keluar.

"Saya yang terkejut bingkas bangun dari katil dan terus membuka lampu bilik tidur. Saya tidak tunggu lama terus berlari meninggalkan katil sambil menjerit ketakutan apabila menyedari kelibat ular sawa batik sepanjang kira-kira 3.3 meter di bawah katil," katanya kepada Kosmo! di sini hari ini.


Nor Alia Aqilla berkata, jeritannya itu disedari semua ahli keluarganya yang menetap di tingkat 14 PPR Hiliran tersebut sebelum ibu saudaranya, Nor Elida Khaidir, 27, bertindak menghubungi bomba untuk meminta bantuan. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment