Translate

Friday, September 27, 2019

Piala Malaysia: JDT peroleh bekalan berharga

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Johor Darul Ta'zim (JDT) pulang dengan bekalan berharga apabila menewaskan Terengganu Football Club I (TFC I) 1-0 pada aksi suku akhir pertama Piala Malaysia sebentar tadi.

Jaringan pada minit ke-21 menerusi rembatan kencang penyerang import JDT, Diogo Luis Santo menjadi pemisah kepada kedua pasukan pada aksi di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah di sini.

Tuan rumah yang juga naib juara Piala Malaysia edisi tahun lalu berpeluang untuk menyamakan kedudukan menerusi ayam tambatannya, Kipre Tchetche namun rembatan pemain berasal dari Ivory Coast tersebut tersasar sedikit ke penjuru kiri gawang.

Rembatan kencang pemain tengah import, Sanjar Shaakhmedov pada minit ke-64 pula berjaya ditepis keluar penjaga gol skuad Harimau Selatan, Mohd. Farizal Marlias.

Sebelum itu, JDT pula hampir melebarkan kedudukan menerusi penyerang, Muhammad Safawi Rasid pada minit ke-54.

Begitu pun percubaan gagal melepasi garisan gol kerana diselamatkan pemain pertahanan tuan rumah, Nasrullah Haniff Johan biar pun pejaga gawang, Muhammad Azraie Wan Teh sudah tertewas.

Nasrullah Haniff sekali lagi penghalang Muhammad Safawi untuk mencetak gol apabila menguis keluar percubaan penyerang Harimau Malaya itu di garisan gol pada minit ke-72.


Kedua-dua pasukan bakal bertembung semula pada aksi suku akhir kedua di Larkin, Johor pada 28 September ini. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment