Translate

Sunday, September 29, 2019

Budak lelaki disyaki didera bapa diselamatkan JKM

KUALA TERENGGANU – Seorang budak lelaki berusia tiga tahun yang disyaki didera bapa kandung berjaya diselamatkan pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Terengganu di sebuah rumah di Bukit Payung, Marang kelmarin.

Mangsa diselamatkan kira-kira pukul 1 tengah hari dalam keadaan mukanya lebam dan mulut bengkak.

Sumber berkata, tiga pegawai JKM negeri telah menyerbu rumah didiami mangsa untuk melakukan pemeriksaan selepas mendapat maklumat berhubung dakwaan mangsa telah didera oleh bapanya.

“Bapa kanak-kanak itu pada mulanya enggan memberi kerjasama kepada pegawai JKM negeri terbabit apabila tidak mahu membuka pintu rumahnya.

“Bagaimanapun, lelaki berusia 39 tahun itu akhirnya beralah dengan pujukan pegawai JKM Terengganu sebelum membenarkan mereka masuk,” katanya.
Beliau berkata, pemeriksaan di dalam rumah ber­kenaan menjumpai seorang budak lelaki sedang duduk di atas tilam dalam keadaan mukanya lebam dan mulutnya bengkak.

Menurutnya, mangsa kemudiannya dibawa ke pejabat JKM Marang untuk tindakan lanjut sebelum laporan berhubung penemuan mangsa dibuat di Balai Polis Bukit Payung di sini.

Sementara itu, Pemangku Ketua Polis Daerah Marang, Deputi Superintendan Amran @ Muhammad Zaki Omar  (gambar) yang mengesahkan kejadian  itu berkata, suspek telah ditahan untuk disiasat mengikut Seksyen 31(1)(a) Akta Kanak-kanak 2001.

No comments:

Post a Comment