Translate

Saturday, September 28, 2019

Ditetak kerana senyum sinis

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU – Seorang penganggur tidak pasal-pasal ditetak dengan sebilah parang hanya kerana melemparkan senyuman sinis kepada individu tidak dikenalinya di Kampung Alur Tembusu, Du­ngun kelmarin.

Kejadian pada pukul 4 petang itu menyebabkan lelaki berusia 33 tahun itu cedera pada lengan kiri sehingga menerima empat jahitan.

Ketua Polis Daerah Dungun, Superinten­dan Baharudin Abdullah berkata, sebelum kejadian, mangsa yang sedang berehat di atas buaian di belakang rumah rakannya telah didatangi suspek.

“Suspek memberitahu dia sedang mencari rakan mangsa untuk me­nuntut hutang RM20. Kemudian, mangsa dan isteri kepada rakannya memberi­tahu bahawa individu dicari tiada.

“Suspek yang tiba-tiba berang kerana tidak ber­puas hati selepas mangsa tersenyum kepadanya telah bertindak agresif melibas sebilah parang dipegangnya sehingga terkena lengan kiri lelaki itu sebelum  beredar,” katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Difahamkan, mangsa dan individu yang dicari suspek merupakan rakan sekampung.
Baharudin berkata, mangsa telah membuat laporan berhubung kejadian itu di Balai Polis Dungun selepas mene­rima rawatan.

“Gerakan mengesan suspek sedang giat dilakukan dan kes disiasat mengikut Seksyen 324 Kanun Ke­seksaan kerana dengan sengaja menyebabkan kecede­raan menggunakan senjata,” jelasnya.

Jika didakwa seseorang yang didapati sabit kesalahan itu boleh dihukum penjara maksimum 10 tahun atau denda atau sebat atau mana-mana dua hukuman tersebut.

No comments:

Post a Comment